Akademia Lidera / Menedżera
Program warsztatowo treningowy wprowadzający w rolę lidera / menedżera („first-time-manager”)
CYKL WARSZTATÓW
program realizowany w formule zamkniętej

Do kogo adresowany jest program?
Twoja firma rozwija się, a obiecujący specjaliści awansują na stanowiska menedżerskie? Awans na stanowisko lidera / menedżera to dla Twoich pracowników ekscytujące, ale i wymagające wyzwanie. Czy Twoi nowi liderzy są gotowi na to wyzwanie?
Nasz program Akademia Lidera / Menedżera jest skierowany do odpowiedzialnych pracodawców i dynamicznych organizacji, które chcą świadomie rozwijać swoich pracowników i budować silną kadrę menedżerską. To idealne rozwiązanie dla firm, które stawiają na rozwój wewnętrzny oraz dla tych, które chcą zwiększyć skuteczność i pewność siebie swoich nowych menedżerów.
Akademia Lidera / Menedżera to praktyczny program warsztatowo-treningowy, który przygotowuje przyszłych liderów i menedżerów do nowej roli i pomaga uniknąć najczęstszych błędów „first-time managerów”.
Dzięki interaktywnym ćwiczeniom i symulacjom uczestnicy zdobywają kluczowe kompetencje niezbędne do efektywnej pracy w nowej roli.
Założenia programu
Akademia Lidera / Menedżera to program obejmujący w wersji standardowej cykl 4 spotkań warsztatowo – treningowych rozwijających kompetencje menadżerskie wspierające w efektywnym adresowaniu wyzwań codziennej pracy oraz sytuacji trudnych.
Program obejmuje zagadnienia związane z budowaniem postawy menadżerskiej – odpowiedniego nastawienia, komunikacji, dopasowania stylu kierowania do potrzeb i specyfiki organizacji oraz do zespołu, a także wyposaża uczestników w podstawową wiedzę i narzędzia niezbędne do zarządzania pracownikami oraz budowania przyjaznego miejsca pracy.
W trakcie praktycznych ćwiczeń, symulacji i analiz realnych sytuacji uczestnicy uczą się:
- Budować pewność siebie i autorytet w roli lidera
- Efektywnie komunikować się
- Radzić sobie w codziennych w codziennych sytuacjach menedżerskiech (dyscyplinowanie pracowników, reagowanie na niedozwolone zachowania czy łamanie procedur itp).
- Efektywnie delegować zadania, nadzorować i egzekwować ich wykonanie, przekazywać feedback
- Motywować i angażować zespół
- Rozwiązywać konflikty i podejmować trudne decyzje
- Zarządzać czasem i priorytetami w nowej roli
Fakt, że są to warsztaty szyte na miarę, sprawia, że po pierwsze możemy zaadresować realne problemy i zmaksymalizować praktyczne podejście do realizacji programu, a z drugiej strony pozwala połączyć zakres i merytorykę ze specyfiką firmy.
Warsztaty nie tylko uczą standardowego czy zgodnego z dobrymi praktykami stylu zarządzania czy rozumienia zagadnień leadership’u, ale również dostosowują je do specyfiki samej firmy, wizerunku jaki chce budować wewnątrz i na zewnątrz. Pokazują, w jaki sposób decyzje i działania menedżerów przekładają się na realne funkcjonowanie wartości firmowych oraz jak poprzez codzienne, świadome zarządzanie można tworzyć spójny wizerunek organizacji w oczach pracowników. Podkreślają także, jak skuteczne kształtowanie employee experience pozwala angażować zespół, wykorzystując jego naturalne motywatory i wartości, którymi się kieruje.
Możliwość rozbudowy i wzbogacenia programu
Program Akademia Lidera / Menedżera kładzie duży nacisk na funkcjonowanie z zespołem i z podwładnym oraz akcentuje znaczenie komunikacji jako jednego z podstawowych narzędzi menedżerskich, pozwalającego na odpowiednie zarządzanie codziennymi wyzwaniami w pracy menedżera.
Pokazanie w jaki sposób funkcjonuje grupa i poszczególne jednostki, jakie są style komunikacji i jakie są ich konsekwencje, a także jakie przyjmujemy role i jaka wobec tego jest najbardziej skuteczna forma komunikacji, motywacji czy egzekucji, pomaga nie tylko zrozumieć i zaakceptować różnorodność, ale przede wszystkim efektywnie z niej korzystać.
Opcjonalnie przed warsztatami proponujemy uczestnikom wypełnienie testu typologicznego EASI, który pozwala:
- zidentyfikować typy osobowości
- odkryć różne źródła motywacji
- zbudować wspólne ramy dla efektywnej komunikacji, bazujące na różnorodności i jej komunikacyjnych konsekwencjach
Bazowanie na indywidualnych wynikach z jednej strony może być dla uczestników ciekawym doświadczeniem samorozwojowym, z drugiej strony pozwala maksymalnie urealnić omawiane i ćwiczone sytuacje menedżerskie.
Doświadczenie pokazuje, że praca na wynikach tego typu testów zwiększa otwartość grupy i wprowadza elementy zabawy, jednocześnie zwiększa poziom zrozumienia odmienności innych osób.