Skip to content

Akademia Lidera / Menedżera

Program warsztatowo treningowy wprowadzający w rolę lidera / menedżera („first-time-manager”)

CYKL WARSZTATÓW

program realizowany w formule zamkniętej 

ROBOCZY kolaże, prostokąt (1)

Do kogo adresowany jest program?

Twoja firma rozwija się, a obiecujący specjaliści awansują na stanowiska menedżerskie? Awans na stanowisko lidera / menedżera to dla Twoich pracowników ekscytujące, ale i wymagające wyzwanie. Czy Twoi nowi liderzy są gotowi na to wyzwanie?

Nasz program Akademia Lidera / Menedżera jest skierowany do odpowiedzialnych pracodawców i dynamicznych organizacji, które chcą świadomie rozwijać swoich pracowników i budować silną kadrę menedżerską. To idealne rozwiązanie dla firm, które stawiają na rozwój wewnętrzny oraz dla tych, które chcą zwiększyć skuteczność i pewność siebie swoich nowych menedżerów.

Akademia Lidera / Menedżera to praktyczny program warsztatowo-treningowy, który przygotowuje przyszłych liderów i menedżerów do nowej roli i pomaga uniknąć najczęstszych błędów „first-time managerów”.

Dzięki interaktywnym ćwiczeniom i symulacjom uczestnicy zdobywają kluczowe kompetencje niezbędne do efektywnej pracy w nowej roli.

Założenia programu

Akademia Lidera / Menedżera to program obejmujący w wersji standardowej cykl 4 spotkań warsztatowo – treningowych rozwijających kompetencje menadżerskie wspierające w efektywnym adresowaniu wyzwań codziennej pracy oraz sytuacji trudnych.

Program obejmuje zagadnienia związane z budowaniem postawy menadżerskiej – odpowiedniego nastawienia, komunikacji, dopasowania stylu kierowania do potrzeb i specyfiki organizacji oraz do zespołu, a także wyposaża uczestników w podstawową wiedzę i narzędzia niezbędne do zarządzania pracownikami oraz budowania przyjaznego miejsca pracy.

W trakcie praktycznych ćwiczeń, symulacji i analiz realnych sytuacji uczestnicy uczą się:

  • Budować pewność siebie i autorytet w roli lidera
  • Efektywnie komunikować się
  • Radzić sobie w codziennych w codziennych sytuacjach menedżerskiech (dyscyplinowanie pracowników, reagowanie na niedozwolone zachowania czy łamanie procedur itp).
  • Efektywnie delegować zadania, nadzorować i egzekwować ich wykonanie, przekazywać feedback
  • Motywować i angażować zespół
  • Rozwiązywać konflikty i podejmować trudne decyzje
  • Zarządzać czasem i priorytetami w nowej roli

Fakt, że są to warsztaty szyte na miarę, sprawia, że po pierwsze możemy zaadresować realne problemy i zmaksymalizować praktyczne podejście do realizacji programu, a z drugiej strony pozwala połączyć zakres i merytorykę ze specyfiką firmy.

Warsztaty nie tylko uczą standardowego czy zgodnego z dobrymi praktykami stylu zarządzania czy rozumienia zagadnień leadership’u, ale również dostosowują je do specyfiki samej firmy, wizerunku jaki chce budować wewnątrz i na zewnątrz. Pokazują, w jaki sposób decyzje i działania menedżerów przekładają się na realne funkcjonowanie wartości firmowych oraz jak poprzez codzienne, świadome zarządzanie można tworzyć spójny wizerunek organizacji w oczach pracowników. Podkreślają także, jak skuteczne kształtowanie employee experience pozwala angażować zespół, wykorzystując jego naturalne motywatory i wartości, którymi się kieruje.

Możliwość rozbudowy i wzbogacenia programu

Program Akademia Lidera / Menedżera kładzie  duży nacisk na funkcjonowanie z zespołem i z podwładnym oraz akcentuje znaczenie komunikacji jako jednego z podstawowych narzędzi menedżerskich, pozwalającego na odpowiednie zarządzanie codziennymi wyzwaniami w pracy menedżera.

Pokazanie w jaki sposób funkcjonuje grupa i poszczególne jednostki, jakie są style komunikacji i jakie są ich konsekwencje, a także jakie przyjmujemy role i jaka wobec tego jest najbardziej skuteczna forma komunikacji, motywacji czy egzekucji, pomaga nie tylko zrozumieć i zaakceptować różnorodność, ale przede wszystkim efektywnie z niej korzystać.

Opcjonalnie przed warsztatami proponujemy uczestnikom wypełnienie testu typologicznego EASI, który pozwala:

  • zidentyfikować typy osobowości
  • odkryć różne źródła motywacji
  • zbudować wspólne ramy dla efektywnej komunikacji, bazujące na różnorodności i jej komunikacyjnych konsekwencjach

Bazowanie na indywidualnych wynikach z jednej strony może być dla uczestników ciekawym doświadczeniem samorozwojowym, z drugiej strony pozwala maksymalnie urealnić omawiane i ćwiczone sytuacje menedżerskie.

Doświadczenie pokazuje, że praca na wynikach tego typu testów zwiększa otwartość grupy i wprowadza elementy zabawy, jednocześnie zwiększa poziom zrozumienia odmienności innych osób.

Dlaczego warto sięgnąć po nasz program?

 
Szybsza adaptacja nowych liderów – uniknięcie typowych błędów „first-time menedżerów”
Skuteczniejsze zarządzanie zespołem – lepsza komunikacja, delegowanie i motywowanie
Praktyczne narzędzia – od razu do zastosowania w codziennej pracy
Redukcja rotacji i wzrost zaangażowania – dobrze przygotowany lider to stabilny i zmotywowany zespół